Defekt marmot hydrogen?

Hej, har jag fått ett måndagsexemplar?

Köpte en marmot hydrogen long från beredd.se för 3200. Har inte använt den än, har den liggande/hängande för att lofta och försökt fluffa upp med skakning, nypa å försöka dra ut dunet osv.

När jag håller den mot fönstret tycker jag att det speciellt i fotändan är väldigt dåligt med dun.

Är jag ute å cyklar? Jag jämför väl med ex min sawtooth, kanske det är rimligt eftersom det är en sommarsovsäck? Någon annan som har erfarenhet av sovsäcken som kan väga in?

Är det normalt? Borde jag reklamera och be om en ny?

1000006381.jpg
1000006380.jpg

Tror snarare det är en konstruktion.

Den är sydd med öppna kanaler så att du kan flytta dunet till den sida som det gör mest nytta på.
Jag har ägt en och inspekterat en annan, och de hade ungefär samma fyllnadsgrad som din.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Tror snarare det är en konstruktion.

Den är sydd med öppna kanaler så att du kan flytta dunet till den sida som det gör mest nytta på.
Jag har ägt en och inspekterat en annan, och de hade ungefär samma fyllnadsgrad som din.
Verkar inte gå att flytta från under till över sida, utan det är separata baffles, och det där är översidan
Du har rätt, det såg bara ut som en söm gick hela vägen.
Tack för hjälpen @skogsbaronen !

har haft på 2 vandringar och några bil campingar
ca 1 månad totalt .
Är ganska lite dun och man måste skaka runt och få jämnt.
Däremot haft problem med blixtlås som ej hålls upp enl tid inlägg och kan fastna i tyget samt lite ömtåligt tyg.lk
Lite kall fast man har ylle underställ men har isolerat 60 mm 3.6 i isolering på liggunderlag och kompenserar delvis kylan och tar en jacka över och lägger kläder på sidan och längst ned så man ej glider av underlag

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips