Marmot-sovsäck

Har hittat en Marmot cloud 9 sovsäck (syntet -21) till halva priset. Är det någon som har erfarenhet av dessa, eller andra av Marmots sovsäckar? Behöver en säck för fjällturer på vinter-vårvinter. Någon annan säck som rekommenderas?

Tack

// Henke

goda erfarenheter

Jag har bara hört gott om Marmots sovsäckar, i alla
fall deras dunvarianter. Jag köpte i alla fall en syntet
(polarguard 3D) till halva priset (Seventh Heaven),
men har inte hunnit sova i den än, men kvaliten
verkar solid.

Om kollar på http://www.outdoorreview/reviews så får
Marmots säckar överlag bra betyg.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Tighta modeller

Hej!
En bättre säck för pengarna får du nog leta efter, men provligg sovsäcken innan du köper den .
Jag själv har en Marmot ”Wizard” , som också det är en syntetsäck som går att ha ner till –7°C.
Storleken på min säck är Regular och det är i tightaste laget, men i övrigt så är den alldeles utmärkt.

MVH Henrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips