• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Marmaris, Turkiet, sol...

Hej,

jag skall på solsemester till Marmaris/Ismeler i Turkiet 1 vecka. Jag har aldrig varit på sån där solsemster förr och är lite rädd för att jag skall dö av leda.

Någon som har tips på dagsutfärder, typ vandringar, eller något naturområde där man slipper trängas? Någon som vet var man kan få tag på en "vanlig" karta över omgivningen? (Har bara sett kartor över nattklubbar och glassbarer...)

Hjälp! Jag vill inte ligga på stranden tillsammans med 100 000 andra människor 7 dagar i sträck!!!

Övriga kommentarer?

Tack!

MVH,
Albert (gnällig?)




[Ändrat av Alb 2003-07-07 kl 18:49]
 
Turkiet är ett stort land så det borde inte vara några problem att hitta andra saker att göra än att ligga på stranden. Nu åker du bara i en vecka så det begränsar förstås vad du kan göra.

Får du ingen hjälp av någon annan så rekommenderar jag att skaffa Lonely Planets guide eller någon annan liknande och kolla vad som finns i närheten. De har garanterat andra intressanta saker än bara bad och sol.

Lycka till,
/Jonas U
 
Marmaris

Du kan ju åka och kika på "Bomullsbergen" Pammukale eller hur det nu stavades; rätt turistigt men fint - varma källor som rinner nerför en vit bergssida av med saltavlagringar eller dylikt.

Sen finns det även gamla romarbosättningar att kolla på med massa pelare, amfiteatrar med mera. Även detta på bussavstånd.

Tyvärr har jag ingen koll på vandringar eller dylikt man kan göra själv.
/Danne
 
jag var i Alanya för nåt år sedan och då åkte vi upp i bergen och testade forsränning och bodyrafting detta slog ihjäl 1 dag på ett bra sätt. tyvärr minns jag ej vad firman hette. Annars är det väl som flera andra har sagt är du ite sugen på resan så avboka och lägg pengarna på något roligare än charter!
 
Sluta gnäll!

Gnällig? Jo tack! Varför åka om du inte vill? Jag var i marmaris för två år sedan och det var helt OK. Hry en vespa och upplev turkiet på egen hand utan en massa japaner och amerikaner. Stick till Strande som är ett naturskyddsområde och PAMUKKALE som nämdes innan.Det finns många ödsliga stränder längs med västkusten men om du inte tycker om att bada och ta det lugnt kanske det inte är ett bra tips. Har du inget trevligt sällskap med dig som kan lätta upp tillvaron? Sluta gnäll eller avboka!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.