Maraton

Yeah!

Jag firade just mitt första år som löpare med att gå från 910 m. till 45 km.
Vilken lycka!
Tänk vad man kan ändå........


Lycka till i din strävan!
Vilket marathon blir det?
Själv tar jag som officiellt marathon, Stockholm 08.
 
Kollega!

Oj vad roligt att hitta någon på precis samma uppdrag som jag. Ska ta mitt första marathon nästa år, Sthlm 2008 och har hittills hållit mig strax under milen som mest de senaste åren. Är du/ni anmälda redan?
 
Samma här!
Springer runt årstaviken (sthlm) ett par, tre gånger i veckan...med siktet inställt på sthlm marathon 08! Det som triggar mig i min löpning är min osannolikt sköna pannlampa som jag tycker det är en riktig kick att springa med. Särskilt när jag springer på Årsta-sidan. Mörk skog och berg till vänster....becksvart vatten till höger...och ljuskäglan framför mig......Det är grymt!
 
Samma här!
Springer runt årstaviken (sthlm) ett par, tre gånger i veckan...med siktet inställt på sthlm marathon 08! Det som triggar mig i min löpning är min osannolikt sköna pannlampa som jag tycker det är en riktig kick att springa med. Särskilt när jag springer på Årsta-sidan. Mörk skog och berg till vänster....becksvart vatten till höger...och ljuskäglan framför mig......Det är grymt!

Lite OT... men... då skulle jag vilja rekommendera att springa en reflexbana i skogen! Det är en riktig adrenalinkick att löpa rakt ut i mörkret och bara följa små reflexprickar i mörkret... vansinnigt kul!

Extra roligt är det när man möter djur, främst rådjur, som stirrar på en i mörkret... man ser ju bara ögonen...

Thomas, som också gillar sin pannlampa...
 
Ah, ögonen på djuren är verkligen ballt. Själv har jag iofs bara fått se lysande gröna hundögon hittills. Reflexbana låter skitkul....vet du om det finns såna i sthlms-området?
 
Brantbrink & Ursvik

Vid Brantbrinks IP i Tullinge finns det en trevlig bana... lite stig, mycket offtrack och stundtals ganska knixig terräng, varvat med snabba stigar på tallhedar...

Ursvik har en terrängslinga/stig som jag cyklat i mörker också kul men inte med lika naturnära "action"... hehe...

Leker med tanken att kolla med Lida om jag får sätta upp reflexer på min favorit trailslinga där... den är kul att cykla också...

Det jag tycker är bäst med mtb eller skogslöpning i mörker är att fartkänslan ökar lite.

Vet inte om Hellas och Rudan har några slingor... tror Rudan har... nån som vet? Joru?

//Thomas
 
Hej,

Har precis dragit igång en marathonsatsning inför Stockholm Marathon. Träningen går bra. I förra veckan köpte jag ny mobiltelefon med GPS och med hjälp av Nokia Sports tracker så blir träningen och träningsdagboken väldigt rolig med statistik på allt och karta som visar var jag varit.

Kolla in här för smakprov, kllicka på en träningsaktivitet:

http://sportstracker.nokia.com/nts/user/profile.do?u=Overland

Visst är det kul?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Swamprat Under maraton-loppet...tejpning...vaselin? Löpning 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.