Mapsource

Enklare såhär

Följande har fungerat perfekt i min Vista-installation:

1.Ta bort MapSource med hjälp av kontrollpanelens avinstallationsfunktion (i Vista Program och funtioner, i XP Lägg till ta bort program)

2. Installera 6.13.7

Om du endast vill ha 6.13.7 är det klart nu. Om du vill ha både 6.13.7 OCH den senaste versionen
av MapSource, så fortsätter du så här:

3. Skapa en ny mapp under mappen Program (Program Files på engelska)

4. Kopiera filen MapSource.exe till den nya mappen och skapa en genväg till denna. Genvägen kan du t ex lägga på skrivbordet.

5. Installera den senaste versionen av MapSource.

Du kan nu ha två genvägar, den ena till 6.13.7 och den andra till senaste versionen. Det är sedan bara att välja vilken version du vill köra. Du slipper på detta sätt ett vara inne och rota i registret.

Bertil

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Inte helt okomplicerat att avinstallera en version av MapSource från datorn tydligen...
Det är inte helt enkelt att installera det heller, märkte jag när jag hjälpte fadern att installera friluftskartan pro till sin nyinköpta gps nyss... vilket jävla mög. Det tog en hel kväll att få det att fungera, men när man läser om Mapsource och Friluftskartan här forumet inser jag ju att jag kom lindrigt undan.

Stort tack till forumet! (och inga alls tack till Garmin med kompanjoner)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips