Mapsource

Enklare såhär

Följande har fungerat perfekt i min Vista-installation:

1.Ta bort MapSource med hjälp av kontrollpanelens avinstallationsfunktion (i Vista Program och funtioner, i XP Lägg till ta bort program)

2. Installera 6.13.7

Om du endast vill ha 6.13.7 är det klart nu. Om du vill ha både 6.13.7 OCH den senaste versionen
av MapSource, så fortsätter du så här:

3. Skapa en ny mapp under mappen Program (Program Files på engelska)

4. Kopiera filen MapSource.exe till den nya mappen och skapa en genväg till denna. Genvägen kan du t ex lägga på skrivbordet.

5. Installera den senaste versionen av MapSource.

Du kan nu ha två genvägar, den ena till 6.13.7 och den andra till senaste versionen. Det är sedan bara att välja vilken version du vill köra. Du slipper på detta sätt ett vara inne och rota i registret.

Bertil

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Inte helt okomplicerat att avinstallera en version av MapSource från datorn tydligen...
Det är inte helt enkelt att installera det heller, märkte jag när jag hjälpte fadern att installera friluftskartan pro till sin nyinköpta gps nyss... vilket jävla mög. Det tog en hel kväll att få det att fungera, men när man läser om Mapsource och Friluftskartan här forumet inser jag ju att jag kom lindrigt undan.

Stort tack till forumet! (och inga alls tack till Garmin med kompanjoner)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips