MapSource 6.12.0 Beta

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
I vetenskapens tjänst

Det tog nu 22 s från Björn Englunds länk, och 18 s från Rikard Rundbäck länk.

Nu på ”morgonen” tog det 65 s från Garmin och hastigheten var ca 25 ggr högre än i går kväll, (så länge det funkade).

Per Brune

avslutad210712

Gäst
Re: I vetenskapens tjänst

Brune; sa:
Det tog nu 22 s från Björn Englunds länk, och 18 s från Rikard Rundbäck länk.

Nu på ”morgonen” tog det 65 s från Garmin och hastigheten var ca 25 ggr högre än i går kväll, (så länge det funkade).

Per Brune

Anledningen till att det tar längre tid från min länk är troligen att jag har en egen ftp-server som jag just nu sitter och tankar ned från privat.

Om jag inte skulle göra det gissar jag att det skulle gå snabbare från min för jag tror att det är svårt att hitta snabbare linor än sunets i sverige :)

Anleningen till att jag också lade upp den var att jag själv försökte ladda hem från garmins sida igår kväll men det bröt efter ungefär 2/3 av nerladdningen.

Jag förde ingen statistik på hur många gånger överföringen från Garmin hängde sig och hur stor del av filen jag hade gått över innan överföringen hängde sig, men överföringshastigheten var i regel blygsamma 10-12 kB/s.

Så ”lärdomen” är: om överföringen inte funkar på kvällen, så försök på morgonen när dom har natt i USA.

Per Brune

Nä, det har man för att få tag i sånt som man inte borde fått tag i. Det är kanske sånt här man borde haft bittorrent till (det är ett fildelarprogram).

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips