MapEdit / Metroguide användare!!

Har suttit och knåpat med Mapedit i mina Metroguide 5.0 kartor för att få lite mer detaljer, bland annat så lägger jag till namn på små tjärnar och försöker märka ur stugor och vinterleder.

Det skumma är att att när jag gjort mina modifieringar och sedan sparar min "nya" karta i .IMG format igen med hjälp av Gpsmapper så blir filen mycket mindre än tidigare, i bland nästan hälften så stor bara....

Jag ser ingen skillnad på detaljrikedomen, dvs det vekar inte som om det försvinner synlig information från kartan.

Någon som har några teorier??

// Micke

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Samma upplevelse

Blekingepaddlare; sa:
Har jobbat med friluftskartan och har samma erfarenhet där - tror att mapedit kan komprimera koden lite bättre

Ok, så du har inte heller upptäck att någon viktig information på kartan försvinner då??

// Micke

Img

När man har gjort den nya img filen är det bara att säkerhetskopiera Garmins orginalfil och ersätta den i Mapsource mappen med den nya man gjort ? Alttså ersätta orginal img filen med den man gjort själv ?

Om du jobbar med en Metroguidekarta är inte all information med. Du får en R&R karta.
- ingen sökdatabas
- Adress lookup fungerar inte.
- lock on road fungerar inte.

p.s- Friluftskartan har roliga fel, de har mislyckats att konvertera vissa öar så att vissa öar är ett sjöobjekt inuti ett annat sjöobjekt. Ganska klantigt att inte se faktiskt, det tog mig 5 minuter att se...

Mapedit rookie

Finns det något enkelt sätt att veta vilken IMG-fil som är vilken i Mapsource? Jag vill ju hitta "min" karta och börja pilla med.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips