Man kan klara sig på lite

Stor packning tyder väl inte på lite........
Men i alla tider har det funnits folk som vill göra det själva på icke helt konventionella sätt.
Det är en frisk fläkt i prylhysterin......

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jo verkligheten finns inte för en del, jag vet att jag sagt saker som funkar för mig men blir bemött med alla möjliga argument att så kan man inte göra, men jag är inte en speciell person som tål vissa saker mer än någon annan, jag fryser också och gillar inte väta...

Att gå utanför "boxen" och prova något annat än det som är etablerat som den enda lösningen på vissa värme-fuktlösningar gällande sovsäck, tält, matlagning och uppvärmning verkar vara livsfarligt, tom dumdristigt...

Jag köpte en sak av en person för många år sedan, han sa : använd den här som jag sagt till dig, du kan använda den på ett annat sätt ochså, men då är det jätteviktigt att du VET vad du gör...annars är det livsfarligt.

Jag var väl inte sen med att ta reda på detta, och det gick bra, men det krävdes en hel del träning, kunskap innan.

Kul artikel som säger en hel del om våran syn på att klara sig i kylan med enkla (?) medel.

Uteliggare

Ja, fy fan. Det får en att tänka på de som MÅSTE sova ute i sådana miljöer som vi prylbehängda hurtbullar söker oss till... Hoppas att ingen sticker allemansrätten under näsan på de killarna och tjejerna i vintern.

Ja, fy fan. Det får en att tänka på de som MÅSTE sova ute i sådana miljöer som vi prylbehängda hurtbullar söker oss till... Hoppas att ingen sticker allemansrätten under näsan på de killarna och tjejerna i vintern.

Förekommer rätt ofta, abstinensen är stark hos vissa efter en tids avhållsamhet.. Har man rätten på sin sida kan man motivera sina böjelser för att sparka på de som ligger, fungerar som alibi.
Vi får göra så...

Det är lätt att glömma att ingen lag eller rätt kan appliceras på "av nöd tvungen", nada.
Som det heter: "nöden har ingen lag". Det gäller bokstavligen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips