Malmö - Amsterdam

Ska göra min första "långfärdscykling" nu snart och söker tips på cykelväg man kan köra på från Malmö till Amsterdam. Är även intresserad av tips i allmänhet då jag är en s.k rookie.

Finns olika leder.

I Danmark finns ett nationellt cykellednätverk. Det finns dessutom en kustnära led runt Nordsjön. Men det går sannolikt att ta sig en rakare väg på småvägar och cykelvägar. Jag vet t ex att danskar åkt rullskridskor till Paris. Tyskland har också en del rutter men jag kan inga detaljer.

www.viamichelin.com har ruttplanerare för cyklister.

Kolla gamla trådar med cykelleder i Europa.

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
cykling

hej
det finns flera möjligheter men att hålla sig på nordsjöturen är väldigt fint men inte det närmaste ,
skriv till tyska tyristbyrån och efterfråga cykelgaiden finns både på tyska och engelska och kolla ut en egen rutt. man kan följa floder ibland vilket jag har provat och det är väldigt rtevligt . vi tältar alltid för det är billigast . danmark har mkt bättre cykevägnät än sverige och där väljerdu ju jylland eller skälland som transit område.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips