Malmö - Amsterdam

Ska göra min första "långfärdscykling" nu snart och söker tips på cykelväg man kan köra på från Malmö till Amsterdam. Är även intresserad av tips i allmänhet då jag är en s.k rookie.
 
Finns olika leder.

I Danmark finns ett nationellt cykellednätverk. Det finns dessutom en kustnära led runt Nordsjön. Men det går sannolikt att ta sig en rakare väg på småvägar och cykelvägar. Jag vet t ex att danskar åkt rullskridskor till Paris. Tyskland har också en del rutter men jag kan inga detaljer.

www.viamichelin.com har ruttplanerare för cyklister.

Kolla gamla trådar med cykelleder i Europa.

Thure
 
cykling

hej
det finns flera möjligheter men att hålla sig på nordsjöturen är väldigt fint men inte det närmaste ,
skriv till tyska tyristbyrån och efterfråga cykelgaiden finns både på tyska och engelska och kolla ut en egen rutt. man kan följa floder ibland vilket jag har provat och det är väldigt rtevligt . vi tältar alltid för det är billigast . danmark har mkt bättre cykevägnät än sverige och där väljerdu ju jylland eller skälland som transit område.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.