Magellan 330

Hej vänner.
Jag har en Magellan 330 Map.
Jag trodde att den korigerar WAAS/EGNOS!!
Jag har kört runt i Europa Ungern och Österrike.
Mrn jag märkte ingen skillnad på min gps den korrigerade inga fel ( den visade ca 15-45m fel)
Har någon en bra förklaring...
Tack

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
EGNOS test

EGNOS sänder lite på "halvfart", för olika tester.

Därför kan mottagarna ta emot signaler från satellit 33 (AOR-E) och 44 (IOR), men signalerna är försedda med en "Do not use" status, så de är inte att lita på.

Enligt uppgift bryr sig Magellans mottagare inte om denna "don't use" status, så att de kan använda korrigeringarna ändå, trots att de kanske är sämre än att köra utan korrigeringar.

Garmins mottagare tar emot signaler från EGNOS satelliterna, men använder inte dem.

Anders

330 funkar bra!

Jag har en 330 och jag tycker den visar väldigt exakt, under 3m vid WAAS. Kan det ha något med firmewaren att göra? Min har v2.08 och basemap v1.02.

/taxel

Hallå & Gott nytt år på er alla
NU när jag inte använder min 330 MAP och startar den tex efter 3 mån är den helkonstig!! jag kan ha en hastighet på 700km/h och en höjd på 30000m !!
Den kan hålla på så i 6-8 timmar (jag kan ha kontackt med alla 12 sateliterna med fulla staplar)

Reset eller initsiering?

Har du testa att "resetta" den (håll nere ESC, GOTO & ENTER samtidigt) eller testa att initsiera den igen?

/taxel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips