M90 Kängor

Lite panik!

Mina "nya" M90 kängor är trasiga! Knappt ingångna! Världens skönaste kängor kan tiläggas!
Var hos en skomakare som sa att de bara var att slänga! (kanske var rädd för att jobba)
Vill inte tro att det är sant! Det MÅSTE ju gå att fixa till en NY klack på kängorna! Eller...?

Finns det andra som har haft samma problem eller är det bara mina älskade kängor som "delat" sig i klacken!
Märkte detta då vänster känga började låta som om man stod och pumpade upp en badmadrass! :(

Kan det verkligen vara så illa att jag måste satsa på ett par nya kängor framöver?

Lite "putt" är jag eftersom jag letat efter dessa kängor under lång tid innan jag hittade dem!

// Egizzz

Bilagor

• M90-Trasig.jpg
    M90-Trasig.jpg
    245 KB · Visningar: 6,086

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nya?

Beror på vad som menas med nya. De kanske är oanvända, men kan ha stått på ett lager åratal och torkat ihop inuti. Oanvända är en sak och funnits lång tid en annan.
//Ubbe

Ett mycket stort parti tillverkades med undermåliga sulor, en del skrupulösa säljer de här som nya oanvända. Det är rena bedrägeriet.

Va F-n!!

Jag som letat så... Kanon kängor! (trodde jag)
De var klart svåra att få tag på! Tog nästan 8 mån innan jag fick nys på dem!
"Nya" i kartong var de också! :( Bara att skrota alltså! F-n va less jag blir!!!

Ja! Ja! Jag får kolla lite närmare på Jörnkängan! :)
Lite småsugen på den med "näbb"!
Någon som har erfarenhet av dessa måntro? :)

Tack för alla svar!

// Egizzz :cool:

Jag som letat så... Kanon kängor! (trodde jag)
De var klart svåra att få tag på! Tog nästan 8 mån innan jag fick nys på dem!
"Nya" i kartong var de också! :( Bara att skrota alltså! F-n va less jag blir!!!

Ja! Ja! Jag får kolla lite närmare på Jörnkängan! :)
Lite småsugen på den med "näbb"!
Någon som har erfarenhet av dessa måntro? :)

Tack för alla svar!

// Egizzz :cool:

Jörnkängan och M90 har väldigt lite att göra med varandra.. Jörnkängan är en ypperlig känga för friluftsbruk, M90 är en arbetskänga för ett mekaniserat försvar där folk åker i fordon, inte vandrar..

Ingen möjlighet att reklamera? Man räknar ju med att kängor ska hålla längre än att just bli ingångna...

Har de tilldelats dej av försvarsmakten som tjänsteberuksutrsutning är det bara att byta på närmaste förråd och se till att få tillverkningsår nyligen och inte många år sedan.

Har du köpt dem civilt så hade jag definitivt reklamerat hos inköpsfirman - detta klassar jag som ett känt fabrikationsfel och således borde du kunna reklamera.

/Patrik, som verkar ha ett par ur en bra årgång

Om du nu absolut vill prova att laga dom så kan räddningen vara Liquisole.
Det brukar gå att bygga upp och reparera rätt stora skador med det.

Varning för M 90 kängor! Här är mina kollapsade M 90 på Svalbard,nödlagade med ståltråd.
Glöm ditt felköp och fixa riktiga kängor.

Bilagor

• 604.jpg
    604.jpg
    97.8 KB · Visningar: 5,745

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips