M90 Kängor

Det här med smulande laminatklistersulor gäller många sorters klistrade och vulkade skor och kängor. Att klistra rätt så det håller över tiden är en svår vetenskap, uppenbart behärskar få den.
Randsydda skor och kängor har en helt annan livslängd och dessutom kan dylika skodon renoveras.
go tur

Vad är då skillnaden mellan en arbetssko och vandringskänga?
Varför beställde inte militären vandringskängor? Det flesta soldater vandrar ju trots allt en hel del...
Jag undrar samma sak över jaktkängor, på vilket sätt skiljer sig dessa från vandringskängor?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Spinner vidare på seobservers inlägg om randsytt. Flera av de stora märkena har ju dels icke goretex kängor i skinn och dels randsydda. Vilket i de allra flesta fall är en garant för att man slipper den typen av problem som ts har. Dessutom är sedan sulan utbytbar hos valfri skomakare. Själv har jag ett par från Hanwag som funkar mycket bra. Om man nu inte vill jäsa Jörn eller lunchdags som skryts upp här rätt mycket.

Skickat från min HTC One S med Tapatalk

Hmmm

När är dina VK m90 gjorda, vilket år?

Jäpp hans (TS) Marschkängor har pajat...

Mvh troswe

Det står Arbesko AB samt 00 med ring runt, vilket jag antar är året!
Vilket då är detsamma som att jag blivit Fuckad i Rö... !

Ska jag nämna vilken skojar butik som sålde dessa skit kängor? ;)
Känner ju STARKT för att göra lite dålig reklam för denna hop lössbeströdda apor!

Dagens tävling!
Den som först gissar rätt på vart jag införskaffat kängorna!
Kan FÅ mina "beggade" M90 kängor! (att göra vad man vill med) :)

Ledtråd : Ett ställe där man kan hänga upp sina kläder i...

// Egizzz

Senast ändrad:
pris

Är mer nyfiken på priset faktiskt.

Minns i lumpen att en kamrats kängor spruckit tvärs över (dvs långsida till långsida)...

Det facila priset...

Han skulle ha någonstans runt 11-1200:- för dem.
Men jag lyckades få knölen att sänka dem till 800:-
Kan f-n tro varför! Ville väl bli av med den där gamla dyngan!

Vad är då skillnaden mellan en arbetssko och vandringskänga?
Varför beställde inte militären vandringskängor? Det flesta soldater vandrar ju trots allt en hel del...
Jag undrar samma sak över jaktkängor, på vilket sätt skiljer sig dessa från vandringskängor?

Som påtalats tidigare är det få soldater idag som har "vandring till fots" som huvudtjänst. Största delarna av försvarsmakten är motoriserade. Visst står och går dagens soldat men de flesta som flyttar sig längre sträckor gör det per hjul eller band.

/Patrik

Det står Arbesko AB samt 00 med ring runt, vilket jag antar är året!
Vilket då är detsamma som att jag blivit Fuckad i Rö... !

Ska jag nämna vilken skojar butik som sålde dessa skit kängor? ;)
Känner ju STARKT för att göra lite dålig reklam för denna hop lössbeströdda apor!

Dagens tävling!
Den som först gissar rätt på vart jag införskaffat kängorna!
Kan FÅ mina "beggade" M90 kängor! (att göra vad man vill med) :)

Ledtråd : Ett ställe där man kan hänga upp sina kläder i...

// Egizzz

Jag tycker du ska prova att reklamera innan du hänger ut affären - får du pengarna tillbaka eller en fungerade utbytesvara (utan kostnad för dig - de ska betala ev returporto) så har butiken gjort vad de ska enligt lagen.

jag kan nu förstå var du handlat men vill inte skriva min gissning och priset i din tävnling undanber jag mej som du säkert förstår :)

/Patrik, lycka till med reklamationen

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips