LVG däck till MTB

Är på jakt efter ett par bra landsvägsdäck till min mountainbike och såg att Continental har ett däck som heter Grand Prix och som finns i storlek ner till 26x3/4.

Är det någon som har erfarenhet av detta däck och hur smal fälg måste man ha för att kunna använda detta utan att riskera att däcket kryper av.

Finns det andra däck som jag bör titta närmare på?

/Ola

Bra däck

Själv kör jag jäkligt mycket MTB på landsväg, däcken jag kör med då är "Ritchey Tom Slick" dom är tokbra tycker jag, man kör lätt ikapp en racer iaf :) Jag har en ganska bred fälg dock, vilket gjorde att jag var tvungen att ta det bredare av de två modellerna, finns två stycken brädder 1" och 1,4", skaffa nån av dom däcken så blir du GARANTERAT nöjd! Köpte mina på Cykel City i sthlm.

Lycka till!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Michelin Transworld City 47-559.. Inverterade semislick med kevlarcord. Lättrullat och få punkteringar. Vad jag skulle rekomendera iaf..

Undrar jag med

balo; sa:
hur smal fälg måste man ha för att kunna använda detta utan att riskera att däcket kryper av.
/Ola

Jag har frågat prexis det ett par gånger och inte fått något bra svar. En "lagom" smal/bred fälg brukar svaret bli.

Någon här som vet eller kan hur man tar reda på hur smala däck som passar på ens fälg?

/Mattias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips