Lundhags SNS-pjäxor

Lundhags har tydligen tröttnat på att Salomon tar hand om hela pjäxmarknaden för SNS & SNS X-A. Någon som har nå'n erfarenhet hur deras skor står sig i konkurrensen? Funderar på antingen X-A Entry- eller X-A Arc-modellen. Har prövat dem på & båda känns mycket sköna.

/Jonas

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
X-entry

Har kört med ett par X-entry den här säsongen och är mycket nöjd. Sköna, lätta och stabila. Går utmärkt att traska några kilometer i om det behövs. De är helt täta och efter en hel dag har man en del kondensfukt i dem. Å andra sidan, eftersom det har blivit ganska mycket åkning på vattentäckt is uppskattar jag att de inte läcker. De flesta andra på de turerna har svurit över sina läderpjäxor som börjar läcka efter ett tag hur bra man än smörjt dem.

Nöjd med Lundhags

Jag har dessa pjäxor med samma bindning. Jag är mycket nöjd och valde dessa efter att de blivit utsedda till den bästa kompromissen för lös-häl-skridsko där pjäxan tål att gå i en del.

Jag har dock inte så mycket erfarenhet av andra modeller så jag kan inte jämföra med så mycket. Har dock ännu inte hittat något negativt (Utemagasinet klagade iofs på att bindningen var trög men det tycker jag var en skitanledning till att klaga - den smörjer man lätt med silikonspray.)

....och om du råkar bo i Stockholm så har Intersport billigaste paketpriset för skridsko+känga+bindning. Jag gav 2600:-

Peppe

Köpt Lundhagspaketet...

Gjorde faktiskt ett impulsköp när jag passerade Arninge C. 2.599:- på HiSport--PUH! Grym förtjänst på 1:-
Åkte på Lundhagspaketet igår och det kändes bra--iofs väldigt ostadigt i början då jag inte åkt alls på klappskridsko tidigare, framförallt då isen på Edsviken lämnade en hel del att önska (dåligt plogat & sprickor överallt). Tog väl ca 20 minuter innan det började stämma. Tror att det var Thure som lagt i plastskiva i sina Salomonpjäxor för att bättra på vridstyvheten--kan det vara något som hjälper även dessa pjäxor? Tycker vidare att det är uruselt att en skridsko för 1.700:- inte går att justera bindningen i sidledd. Skulle vilja haft 'stortån' en bra bit längre ut. Blir till att konvertera mina gamla Almgrenare till Bertils 'klämskridsko'.
http://hem.bredband.net/bersto/
Vet någon var man billigast kommer över en Salomon SNS X-A bindning?

/Jonas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips