Lundhags SNS-pjäxor

Lundhags har tydligen tröttnat på att Salomon tar hand om hela pjäxmarknaden för SNS & SNS X-A. Någon som har nå'n erfarenhet hur deras skor står sig i konkurrensen? Funderar på antingen X-A Entry- eller X-A Arc-modellen. Har prövat dem på & båda känns mycket sköna.

/Jonas

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
X-entry

Har kört med ett par X-entry den här säsongen och är mycket nöjd. Sköna, lätta och stabila. Går utmärkt att traska några kilometer i om det behövs. De är helt täta och efter en hel dag har man en del kondensfukt i dem. Å andra sidan, eftersom det har blivit ganska mycket åkning på vattentäckt is uppskattar jag att de inte läcker. De flesta andra på de turerna har svurit över sina läderpjäxor som börjar läcka efter ett tag hur bra man än smörjt dem.

Nöjd med Lundhags

Jag har dessa pjäxor med samma bindning. Jag är mycket nöjd och valde dessa efter att de blivit utsedda till den bästa kompromissen för lös-häl-skridsko där pjäxan tål att gå i en del.

Jag har dock inte så mycket erfarenhet av andra modeller så jag kan inte jämföra med så mycket. Har dock ännu inte hittat något negativt (Utemagasinet klagade iofs på att bindningen var trög men det tycker jag var en skitanledning till att klaga - den smörjer man lätt med silikonspray.)

....och om du råkar bo i Stockholm så har Intersport billigaste paketpriset för skridsko+känga+bindning. Jag gav 2600:-

Peppe

Köpt Lundhagspaketet...

Gjorde faktiskt ett impulsköp när jag passerade Arninge C. 2.599:- på HiSport--PUH! Grym förtjänst på 1:-
Åkte på Lundhagspaketet igår och det kändes bra--iofs väldigt ostadigt i början då jag inte åkt alls på klappskridsko tidigare, framförallt då isen på Edsviken lämnade en hel del att önska (dåligt plogat & sprickor överallt). Tog väl ca 20 minuter innan det började stämma. Tror att det var Thure som lagt i plastskiva i sina Salomonpjäxor för att bättra på vridstyvheten--kan det vara något som hjälper även dessa pjäxor? Tycker vidare att det är uruselt att en skridsko för 1.700:- inte går att justera bindningen i sidledd. Skulle vilja haft 'stortån' en bra bit längre ut. Blir till att konvertera mina gamla Almgrenare till Bertils 'klämskridsko'.
http://hem.bredband.net/bersto/
Vet någon var man billigast kommer över en Salomon SNS X-A bindning?

/Jonas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips