Lundhags Liberty?

Har sökt forumen och inte hittat något om dessa kängor. Jag behöver ett par kängor som funkar till det mesta, från vandring till vanligt vinterbruk i stan. Har säkert testat ett dussin kängor och fastnade för dessa.

Det står en hel del om kängor i dessa forum, dock inget just om denna modell. Har någon erfarehet av dem?

Tack,
R.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har inte vandrat i fjällen än men börjat gå in dem ordentligt, vilket faktiskt inte känts nödvändigt. Satt väldigt bra från början.

Det som gjorde att jag valde Liberty framför Ranger Mid och Professional var hälgreppet. Mycket bättre på Liberty med mina fötter. Vidare är den lägre vilket passar mig bättre. I övrigt känns den väldigt stabil och gedigen, men skiljer sig säkert inte från andra Lundhags kängor. Men att den är lägre passar mig då jag tänker använda den till annat en enbart fjällvandring.

De trycker lite på över delen av foten, dock mindre än vad Ranger Mid gjorde. Läderdelen av kängan går längre ut mot tårna än på Ranger Mid vilket jag tror är förklaringen till det. Men de trycker ändå lite. Detta blir bättre allteftersom jag går in dem dock.

Mycket nöjd så långt.

/R.

PS. Har varken vaxat eller fyllt dem med vatten än, men kommer göra det innan vandringen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips