Lundhags Bielne

Funderar på att byta mina gammla Gore tex kängor mot ett par Lundhags Bielne.
Är det någon som köpt och hunnit prova dom än möjligen?

För övrigt..är det någon som kan motivera tydligt varför man ska välja en mod. high istället för mid modellen?! Behöver man verkligen ett högt skaft vid normal skogs/fjäll-vandring?

Funderar på att byta mina gammla Gore tex kängor mot ett par Lundhags Bielne.
Är det någon som köpt och hunnit prova dom än möjligen?

För övrigt..är det någon som kan motivera tydligt varför man ska välja en mod. high istället för mid modellen?! Behöver man verkligen ett högt skaft vid normal skogs/fjäll-vandring?

Vad är "normal skogs/fjäll-vandring", går man inte på leder så kan det ju bli mycket blött, är det "normalt" att inte gå längs leder?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jo jag har ett par Bielne. Förstår dock inte riktigt frågan...

Om man behöver High eller Mid är nog upp till en själv. Vad för typ av terräng man går i. Jag har ett par High då jag ofta rör mig i blötare miljöer men det är klart att ska man gå i en gles torr tallskog så behövs väl knappast det...

mvh // Johannes

Jag har Mid-kängor för att jag tycker att de blir mer allround då jag använder dem på vanlig fritid och hndpromenader också. Inte så lockande att dra på ett par höga kängor på vår eller sommar men Mind funkar utan att man blir alltför svettig. Då jag har konstaterad kromallergi så funderar jag dock på att komplettera med Bielne och i så fall ett par höga.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips