Lundhags Bielne Mid

Hej! Har hittat en känga som jag blev lite intresserad av därför att:

*Den är snygg
*Den är ekologiskt garvad
*Den kostar inte 1000000000000000kr

Kängan heter alltså Lundhags Bielne Mid. Är det någon som har erfarenhet av denna? :) Eller som kan komma med lite tips? Kan ju alltid beställa den på öppet köp och känna lite på den och prova om den får bra recensioner (bor i änden av världen där ingen friluftsaffär finns). Tack!

/Lovisa

Jag var själv intresserad men blev lite tveksam efter jag läst den här tråden: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=73130 Funderar lite på om jag skulle kunna få Jörnkängan att specialsy en känga med naturgarv men har aldrig kommit till skott. Är jättenöjd med mina Lundhags Syncro som är inne på sjätte året nu, dock bytt sula pga krympning och en utlästning till men nu sitter de kanon igen (sista gången förra sommaren). Ska du slå till så kan man ev, få tag på dem via deras outlet i Järpen, osäker om du måste dit själv då dock.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag hade ett par Bielne. Reklamerade dem efter något år då de började gå sönder. Har nu Jörnkängan, vi får se om den håller sämre eller bättre.

Som vanligt ska nämnas att Lundhags kundservice inte går att slå även om kvalitén på Bielne, i alla fall har varit att anmärka på.

Mvh // Johannes

Bielne high

Jag har själv ett par bielne high och är en så länge nöjd med dom men har endast gått ca 25-30 mil i dom men än så länge är jag riktigt nöjd.

/Anton

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips