Lundhags Antjah

Hej på er!

Nu är det såhär, jag är ute efter ett par bra friluvs och kanske även som lite jakt byxor. Jag är väldigt inne på ett par Lundhags Antjah byxor. Och då är min fråga helt enkelt om någon har erfarenhet av dom isf får ni gärna dela med er av den. Eller om ni har något annat alternativ som ni tycker bättre om.

Ma råkes :)

// Emil Laudon

Nu är jag väl medveten om att frågan är snart 1,5 år gammal och TS säkerligen införskaffat lämpliga jaktbyxor redan. Men för den som söker mer info om Lundhags Antjah kommer här några åsikter:

- Känns relativt robusta och har hållit bra de 1,5 år jag haft dem till framförallt vandring.
- Vattentät på utsatta ställen, dock blir man lätt blöt på de icke-vattentäta partierna om man går i tätvuxen terräng, högt ris osv.
- Tack vara att de är hybridbyxor tycker jag de ventilerar väl. Plus för att man kan öppna dem med dragkedja nedtill. Funkar mao även bra sommartid.
- Byxorna har dock på tok för låg midja vilket gör att de glappar i ffa ryggen.
- Fickorna är trånga, och i kombination med dragkedja blir de svåråtkomliga och något man ogärna förvarar saker man vill komma åt ofta i. Gäller även benfickan.

Summa summarum från mig, välj ett par andra byxor, främst pga. midjan.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips