Lundhags Antjah

Hej på er!

Nu är det såhär, jag är ute efter ett par bra friluvs och kanske även som lite jakt byxor. Jag är väldigt inne på ett par Lundhags Antjah byxor. Och då är min fråga helt enkelt om någon har erfarenhet av dom isf får ni gärna dela med er av den. Eller om ni har något annat alternativ som ni tycker bättre om.

Ma råkes :)

// Emil Laudon

Nu är jag väl medveten om att frågan är snart 1,5 år gammal och TS säkerligen införskaffat lämpliga jaktbyxor redan. Men för den som söker mer info om Lundhags Antjah kommer här några åsikter:

- Känns relativt robusta och har hållit bra de 1,5 år jag haft dem till framförallt vandring.
- Vattentät på utsatta ställen, dock blir man lätt blöt på de icke-vattentäta partierna om man går i tätvuxen terräng, högt ris osv.
- Tack vara att de är hybridbyxor tycker jag de ventilerar väl. Plus för att man kan öppna dem med dragkedja nedtill. Funkar mao även bra sommartid.
- Byxorna har dock på tok för låg midja vilket gör att de glappar i ffa ryggen.
- Fickorna är trånga, och i kombination med dragkedja blir de svåråtkomliga och något man ogärna förvarar saker man vill komma åt ofta i. Gäller även benfickan.

Summa summarum från mig, välj ett par andra byxor, främst pga. midjan.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips