Min första sovsäck var en Caravan Dunfill. En mörkgrön säck, ovansidan i dun och undersidan i syntet. Insida bomullstyg och utsida syntet. Har kvar den och använder den inomhus, då den är skön att sova i med sin bomullsinsida. Den är köpt år 1981.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Loppisfynd caravan och fjällrävenpuppa
- Trådstartare pysen78
- Start datum
Grattis till fynden😃 de Caravan Skvader jag haft har varit helröda. Det har även stått Skvader i dem.
Betalt samarbete
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Caravan Dunfill:
Yttertyg: Grön ripstop nylon.
Innertyg. Grön polynosic/nylon med bomullskaraktär.
Konstruktion: Kanalsydd med raka mellanväggar, undersida genomsydd.
Stoppning: Ovansida 460 gr sjöfågeldun, undersida 510 gr Dacron Fiberfill.
Lägsta temp: -15 gr.
Yttertyg: Grön ripstop nylon.
Innertyg. Grön polynosic/nylon med bomullskaraktär.
Konstruktion: Kanalsydd med raka mellanväggar, undersida genomsydd.
Stoppning: Ovansida 460 gr sjöfågeldun, undersida 510 gr Dacron Fiberfill.
Lägsta temp: -15 gr.
Härligt med gamla broschyrer👍🙂
Aktuellt
Politisk reklam
Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!
Kul att den här gamla tråden vaknat till!
Det ser absolut ut att vara samma säck som du visar i katalogen, Thomas.
Kan säga att jag testat kombon i minus 10 åtminstone och den funkade perfekt. Jag var lite kall framåt morgonen, men skyller på att jag börjar bli gubbe. Det var också en hemmasovning av typen direkt från soffan ut i kylan, och då får man inte igång ämnesomsättningen på samma sätt som vid verklig uteaktivitet, tycker jag.
Det ser absolut ut att vara samma säck som du visar i katalogen, Thomas.
Kan säga att jag testat kombon i minus 10 åtminstone och den funkade perfekt. Jag var lite kall framåt morgonen, men skyller på att jag börjar bli gubbe. Det var också en hemmasovning av typen direkt från soffan ut i kylan, och då får man inte igång ämnesomsättningen på samma sätt som vid verklig uteaktivitet, tycker jag.
Dela: