Min första sovsäck var en Caravan Dunfill. En mörkgrön säck, ovansidan i dun och undersidan i syntet. Insida bomullstyg och utsida syntet. Har kvar den och använder den inomhus, då den är skön att sova i med sin bomullsinsida. Den är köpt år 1981.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Loppisfynd caravan och fjällrävenpuppa
- Trådstartare pysen78
- Start datum
Grattis till fynden😃 de Caravan Skvader jag haft har varit helröda. Det har även stått Skvader i dem.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Caravan Dunfill:
Yttertyg: Grön ripstop nylon.
Innertyg. Grön polynosic/nylon med bomullskaraktär.
Konstruktion: Kanalsydd med raka mellanväggar, undersida genomsydd.
Stoppning: Ovansida 460 gr sjöfågeldun, undersida 510 gr Dacron Fiberfill.
Lägsta temp: -15 gr.
Yttertyg: Grön ripstop nylon.
Innertyg. Grön polynosic/nylon med bomullskaraktär.
Konstruktion: Kanalsydd med raka mellanväggar, undersida genomsydd.
Stoppning: Ovansida 460 gr sjöfågeldun, undersida 510 gr Dacron Fiberfill.
Lägsta temp: -15 gr.
Härligt med gamla broschyrer👍🙂
Kul att den här gamla tråden vaknat till!
Det ser absolut ut att vara samma säck som du visar i katalogen, Thomas.
Kan säga att jag testat kombon i minus 10 åtminstone och den funkade perfekt. Jag var lite kall framåt morgonen, men skyller på att jag börjar bli gubbe. Det var också en hemmasovning av typen direkt från soffan ut i kylan, och då får man inte igång ämnesomsättningen på samma sätt som vid verklig uteaktivitet, tycker jag.
Det ser absolut ut att vara samma säck som du visar i katalogen, Thomas.
Kan säga att jag testat kombon i minus 10 åtminstone och den funkade perfekt. Jag var lite kall framåt morgonen, men skyller på att jag börjar bli gubbe. Det var också en hemmasovning av typen direkt från soffan ut i kylan, och då får man inte igång ämnesomsättningen på samma sätt som vid verklig uteaktivitet, tycker jag.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg