Liten min/max termometer?

Nä, jag köpte en lätt och enkel termometer av fönstermodel istället och sköt letandet efter min/max termometer på framtiden. Jag klarar mig rätt så bra utan min/max funktionen. På dagarna har jag den på utsidan av ryggsäcken. När jag har slagit läger sätter jag den på en stormlina och på natten har jag den inne i tältet. Jag får visserligen inte reda på nattens kallaste temperatur men det händer att jag vaknar med ett "fan vad kallt det är!" och kollar termometern och får ett riktvärde.

/ANDERS

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tryck ner navigerings+on knappen samtidigt på Garmin etrex vista så får man fram bla temperatur info. Smidigt om man ändå har en med sig. Kan eventuellt fungera med andra modeller...
Samt att man bör låta enheten vara en stund utan påverkan av kroppsvärme.

Men det bästa hade klart varit en lite smidig digital termometer med min-max registrering, hoppas det dyker upp nåt.

Jag hittar inte den termometern på conrad.se - skulle du kunna skicka en direktlänk tack?

Det vart en ohemult lâng länk sâ här är artikelnummret istället. 135:- har dom mage o ta.
Artikelnummer: 646304

Min följde med pâ en veckas vandring i fjällen och fungerade utmärkt, givetvis sâ önskar man sig ju mer funktioner men jag har inte hittat nâgot bättre.
För länge sedan hade jag en Casio armbandsklocka med termometerfunktion som logga och kunde visa en graf över senaste mätningarna, funkade bra om man hängde den fritt.

Vilken knapp?

Vilken knapp menar du med navigerings-knappen? Jag har med mig en termometer vanligtvis men hade ingen aning om att man kunde få fram temp i GPS:en. Lufttrycket kollar jag ofta och med termometer blir den rätt komplett.

garmin-etrex-vista-hcx-A.jpg

Glömde lägga till att man trycker ner navigerings och On knappen vid uppstart.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips