Lite tips och trix till hammocken?

Jag har funderat lite på http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Kapell/Sno--och-solskydd-39502/ som ett billigt alternativ till Radiant Double Bubble Pad (mest eftersom HH skickar med fedex vilket blir struligt för mig som aldrig är hemma 8-17 och inte har ett kontor att skicka saker till). Men thermofilt lät intressant. Vart köper man en sådan tro?

http://www.huskygard.se/olshop/show-product.html?path=&prod_id=16107

Men har du en HH är så klart orginalet optimalt och finns att köpa i Sverige. Det ser ut som att de har löst det där med att underlaget glider runt i hammocken. Vet dock inte några priser.

Senast ändrad:

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
UAO: Samma här.....känns som att det är det optimala...och det funkar för mig(och andra).
Hej då whoopie slings!:)

Ok nu beställer jag ett THERM-A-REST 40TH ANNIVERSARY EDITION REGULAR...
Inga invändningar?.......ok:)

Det bara måste bli varmare och skönare med en sån!....och förstås goare dom gånger man drar med sig tältet istället för hammocken.

Kul att det finns så många olika lösningar och varianter för att bli lite varmare när det är dags att sova! Hemmabyggen och speciallösningar fungerar säkerligen bra i många fall, och är man nöjd med det så är det ju bara att köra :)

För de som inte orkar eller kan fixa och trixa med specialare finns det nu i Sverige de skräddarsydda lösningar som passar Hennessys varianter. Utomhusbutiken (som distribuerar Hennessy) har just nu ett begränsat antal Supershelters och Radiant Pads på lager. Behöver alltså inte bli krångel med FedEx vid leveranser :)

PM:a för mer info!

Mvh

340 kr för Radiant Pads XL
1300 kr för Supershelter nr.1
1365 krför Supershelter nr.2

Frakt ingår i priset, leverans inom 2-3 dagar

Jag kör den här varianten till min DD Travel Hammock. Funkar fin fint tycker jag, lätt och snabbt att sätta upp o justera höjd. Skickar även med en bild på min DD Tv Hammock :) som funkar kalas bra. // Andreas

Bilagor

• Picture 33.jpg
    Picture 33.jpg
    25.5 KB · Visningar: 731
  • Picture 36.jpg
    Picture 36.jpg
    25.7 KB · Visningar: 726
Jag kör den här varianten till min DD Travel Hammock. Funkar fin fint tycker jag, lätt och snabbt att sätta upp o justera höjd. Skickar även med en bild på min DD Tv Hammock :) som funkar kalas bra. // Andreas

Fast jag fattar nog inte riktigt? Häktar du bara i kroken i respektive knut beroende behov av läng på linan?

Fast jag fattar nog inte riktigt? Häktar du bara i kroken i respektive knut beroende behov av läng på linan?

Japp inget knyta inget problem , lägger snaran runt trädet hakar i första kroken går till nästa träd hakar i nästa krok vid passande knut. Torbjörngbg har fixat en fiffig efterspänning jag kan visa nästa helg !! // Andreas

Vi går ut och hänger lördag till söndag nästa helg.( Göteborg) Kolla in övernattningstråden i allmänt om friluftsliv. // Andreas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips