Liner till Hestra Army Leather 3-finger

Men inte självklart utan påslag för porto. Att något finns i en butik i en kedja betyder inte att alla i samma kedja har samma vara till samma pris. Tror t ex inte att skotertillbehör säljs lika flitigt på mackarna i Karlskrona som i Kalix trots att de är i samma kedja. Jag skulle nog få betala extra för att få en skoterrem till macken i södra Sverige.

/Patrik, utan skoter

Säg inte det. Jag har aldrig varit med om en butik i en kedja som inte, utan frakt, beställt från en annan butik när de själva inte haft produkten i lager.

Kanske har jag haft tur =)

Säg inte det. Jag har aldrig varit med om en butik i en kedja som inte, utan frakt, beställt från en annan butik när de själva inte haft produkten i lager.

Kanske har jag haft tur =)

Jag har upplevt bådadera men du tog det som självklart och det ville jag nyansera - inte helt ta bort. Frakt är ju trots allt inte gratis bara för att man råkar vara en butik i en kedja. Å andra sidan har npg kedjor ofta beställningar som skickas och då är marginalkostnaden låg att ta med en liten vara extra.

/Patrik, som köpt tum-innervantar via en stor svensk webshop nyligen med rimligt porto

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag beställde 3-finger linern via Hestras webshop så det har löst sig.

Däremot har jag varit med om att jag fick betala fraktavgiften när jag skulle köpa en grej, i min lokala Naturkompaniet-butik, som de själva inte hade i lager men som fanns i andra butiker och även i deras webshop. Jag vill minnas att denna fraktavgift hamnade på ca 50kr vilket jag ansåg vara omotiverat högt.
Detta var innan jag hade upptäckt alla andra bra webshopar så jag har sedan dess aldrig gjort om samma sak.

//Peter

Jag har upplevt bådadera men du tog det som självklart och det ville jag nyansera - inte helt ta bort. Frakt är ju trots allt inte gratis bara för att man råkar vara en butik i en kedja. Å andra sidan har nog kedjor ofta beställningar som skickas och då är marginalkostnaden låg att ta med en liten vara extra.

/Patrik, som köpt tum-innervantar via en stor svensk webshop nyligen med rimligt porto

Det finns givetvis den andra extremen också, t ex min bilverkstad som är en märkesverkstad har att mycket begränsat lager av reservdelar - det är sannolikt billigare för dem med centrallager och en effektiv logistikkedja. I princip varje reservdel jag behövt kommer till dagen efter oavsett om den finns i Sverigelagret eller i Tyskland. Antagligen finns någon klockslag som brytpunkt då ordern måste vara lagd för att komma med dagens leverans men där betalar jag inget porto - det är inkluduerat i priset från början. Med tanke på hur många olika reserdelar det finns till ett bilmärke så är detta säkert effektivt för dem.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips