Liggunderlag?

Kan bara som tidigare rekommendera exped 9dlx, ett tips bara köp till ett fodral elleröverkast el dylikt så att dom fortsättningsvis hålls rena, våra har blivit lite fläckiga

Punka på Thermaresten

Någon som vet hur man bäst reparerar ett Thermarest-liggunderlag. Hålet är 5 mm lång och inte i någon skarv. Duger det med cykelreparationssettet?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Testa. Annars brukar man få med ett reperationskit.

Någon som vet hur man bäst reparerar ett Thermarest-liggunderlag. Hålet är 5 mm lång och inte i någon skarv. Duger det med cykelreparationssettet?

Jag kör själv med ett Exped Downmat 7 och jag är toknöjd med mitt också! Alt om du vill komma ner i vikt och kostnad så skulle jag nog rekommendera ett Thermarest RidgeRest, ca 400g och kostar ca 400kr.

Hade aldrig gått och köpt ett på Biltema, Jysk eller Clas Ohlson. Bara att kika över följande länk.

http://www.getout.se/sv/artiklar/bo-sova/liggunderlag/index.html

Lätt luftmadrass i nylon, finns t ex på Intersport för 350:- Väger runt 400 g och blåses upp "oralt" på 11-12 flås. Tar mindre plats än både självuppblåsande och cellplast och är lika bekväm som Exped om man inte behöver isoleringen. Verkar hålla ok, har haft min i minst 40 tältnätter nu.

Håller med, McKinley luftmadrass för 350:- från Intersport är den lättaste jag känner till, 415 g. på hushållsvågen. Stadium har en liknande "Everest" men den väger 585 g. Komplettera gärna med ett 6 mm cellplast från Jysk, 135g. och 50:-, för värmens skull och du har ett svårslaget pris/prestanda/vikt kit.

Bekvämt? Jag har sovit direkt på en granitklippa med detta kit och har absolut inget att klaga på.

/Roy

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips