Liggunderlag till en som sover på sidan

Hej! Har fundringar på ett nytt liggunderlag, Thermarest - Neoair All season large eller Exped Synmat 7LW. Undrar bara hur de fungerar med en som alltid sover på sidan, ligger man igenom? Hur är det med punkteringsrisken på dessa? Semestern närmar sig ;-)

Jag hade ett Thermarest light 63 mm men sov aldrig riktigt bra, eftersom jag sover på sidan så får jag inte riktigt stöd eftersom det bara är någon cm kvar.
Köpte ett Downmat 9 som jag bara pumpar upp så att det är ca 2 cm mellan höft och botten när jag ligger på sidan. Hade jag vetat hur skönt jag sover så hade jag köpt ett sådant för många år sedan.
Det gick ju ann när man var yngre, men nu så behövs varje cm :)
Hoppa över 7:an och gå på 9:an direkt. Du kommer dit förr eller senare ändå :)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vill bara tipsa om att synmat 9 är både lättare och billigare än downmat ifall du inte behöver mer än -24 (som är vad synmat är angiven att klara).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips