Liggunderlag från Jysk, nåt att ha?

Nån som provat Jysks tjockaste luftliggunderlag? Vi sover nu på en tjock luftmadrass när vi campar, men den är för stor för tältet och för att inte frysa som måste vi ändå ha liggunderlag ovanpå. Vi är bekväma av oss, och campar ett par, tre vändor med bil varje sommar, vikten spelar alltså ingen större roll, däremot utrymmet.

Ja, jag använder Open Air 3cm för tillfället och det funkar bra. Jämför med ett annat från Exped. Har detta från Jysk som extra och det är helt ok - 187:-
Tror de tjockare är mins lika och och de tjockare har även större ventil så jag tror på dom för ditt användande :)

//Thomas

..sent using tapatalk

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ja vi har två av de där tjocka (men äldre modell tror jag, inte fasta remmar på våra). De är väldigt sköna för camping. Observera dock att de är lite bredare än vanliga liggunderlag.

På ett scoutläger hade jag ett vanligt självuppblåsande (äldre Thermarest) ovanpå ett sånt där och det var nog det skönaste jag sovit på:) Lite halkigt bara.

(Att jag hade dubbla med mig berodde på att jag skickade hem familjen med tåg efter campingsemestern och körde direkt till lägret, så jag hade hela familjens campinggrejer med mig.)

Ja vi har två av de där tjocka (men äldre modell tror jag, inte fasta remmar på våra). De är väldigt sköna för camping. Observera dock att de är lite bredare än vanliga liggunderlag.

DE JAG KÖPTE NU SENAST HAR SAMMA BREDD SOM ETT VANLIGT LIGGUNDERLAG.

//Thomas

..sent using tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips