Lidingö Runt – träningspaddling 25 km, följer du med?

Hej,

Har kört Lidingö Runt med kajak/surfski nu några gånger. Skall försöka göra det en gång i veckan framöver i träningssyfte. Senast jag körde gick det på ca 2:40 h. Vore kul om några andra glada "motionspaddlare" hade lust att göra sällskap. Hör av er via forumet så kan vi bestämma tid. Jag startar vid Aludden i Djursholm.

Här kan du se bilder mm från helgens tur: http://surfskis.blogspot.se/2012/07/lidingo-runt-by-surfski_29.html

Bilagor

• Karta Lidingö Runt.jpg
    Karta Lidingö Runt.jpg
    66.9 KB · Visningar: 877
Planerar att köra nu på söndag den 5/8 med samling/start kl 10.00 vid Aludden i Djursholm (sikta på Strandvägen 19). Det är bara att dyka upp eller ansluta efter vägen (jag/vi kör motsolsvarv). Farten anpassas efter dagsformen, ca 9 km/h. Vi ses!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nästa LR paddling blir söndagen 12/8, start från DSK (Djursholms Segelklubb, Strandvägen 19) kl. 14.00. Fart ca 9 km/h. Kom dit eller anslut på vägen. Motsolsvarv, vi ses!

Senast ändrad:
Nästa LR paddling blir söndagen 19/8, start från DSK (Djursholms Segelklubb, Strandvägen 19) kl. 10.00. Fart ca 9 km/h, anpassas efter dagsformen ;-). Kom dit eller anslut på vägen. Motsolsvarv, vi ses!

Lidingö runt på 2,40 då paddlar du ruskigt fort. Finner ingen njutning av att paddla så fort men förstår att du gillar det som träningsform

Nästa träningspaddling Lidingö Runt 25 km blir söndagen 26/8. Start från DSK (Djursholms Segelklubb, Strandvägen 19) kl. 10.00, samling kl. 09.50. Fri parkering. Fart ca 8,5 - 9 km/h. Förhoppningen är att det skall börja blåsa så att vi kan få lite ”downwind” på Askrikefjärden dvs. vilket varv vi tar avgörs vid starten beroende på vindriktningen. Medtag dricka och någon form av energi, det behövs ;-) Vi ses!

PS. Jag kommer sedan att göra uppehåll ett par helger, återkommer därefter med nya inbjudningar DS.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips