Letar sovsäck med lite spec pac mått

Hej,
har ett kanske lite udda önskemål när det gäller sovsäck.
Behöver en säck med pack mått så nära 25 x 10 cm som möjligt (gärna mindre)
Varför? Jo då passar den utan på i "svanken" på den här ryggan: http://www.boblbee.se/eu/artiklar/Artikelfullpost.asp?id=465&flik=1
Och då går hela paketet som handbagage (det är hela poängen)
Säcken kommer framför allt att användas i norra Afrika (året runt)
Priset har ju även betydelse gärna under 2000

Mvh John

Glömde
är 183 lång
vill ha lång dragkedja så man kan vädra ordentligt.
senaste tripperna har jag haft en McKinley X-treme lite 900 och den har varit lagom varm, men har för stort pack mått.

Efter att ha läst lite här på forumet så förstår man att detta är stället att fråga på!

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har inte hunnit med o sova i den ännu.
Men kvaliteten verkar helt OK,
Jag är 195cm o 93-94kg och den är rymlig nog.
Vet inte om jag kommer att använda myggnätet över ansiktet men i Afrika kanske man vill ha det.
Den är väldigt tunn, och det vill nog till att det är bra kvalitet på fyllningen för o klara nedre tempgränserna, men jag ska bara ha min på MC-utflykter där liten volym är praktiskt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips