Letar primaloft-jacka

Hej,

Jag letar efter en jacka med "primaloft one"-fyllning att ha som förstärkning vid multipitch-turer och belays. Jag tänker mig något i stil med patagonias nano puff eller haglöfs barrier pro hood men billigare.

Vad finns det för alternativ från billigare och mer okända märken?

/cake

Hej,

Jag letar efter en jacka med "primaloft one"-fyllning att ha som förstärkning vid multipitch-turer och belays. Jag tänker mig något i stil med patagonias nano puff eller haglöfs barrier pro hood men billigare.

Vad finns det för alternativ från billigare och mer okända märken?

/cake

Jag köpte en jacka från Milo, som hade primaloft (100g/m2). En tunn ripstop på in och utsida och en instoppad huva i kragen.

Köpte den på Northstar för 800kr, men jag vet inte om den finns kvar.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Northstar säljer även Montaine. Jag har en primaloft jacka från dom som verkar helt okej men jag har inte hunnit använda den så mycket. Så kika på dom också om du ändå tittar på northstar.

Köpte en Rab ifjol dock dun men jag valde mellan det och primaloft så jag vet att de har. Kolla på rab först sen ebay.co.uk för bästa pris.

Skickat från mobilen

Jag köpte en jacka från Milo, som hade primaloft (100g/m2). En tunn ripstop på in och utsida och en instoppad huva i kragen.

Köpte den på Northstar för 800kr, men jag vet inte om den finns kvar.

Verkar inte finnas kvar. Kanske lite tung också.

http://www.sfpl.pl/shop/view/Product...cket?context=9

Också lite tung. Jag har redan en tungviktardunjacka på 800g så det jag letar efter nu är något lättare så det inte blir "dubletter" :)

Plusminusnoll har på sin facebooksida visat bilder på en fodrad jacka. Finns ej med på deras hemsida men en kontakt med dem kan nog ge lite bilder och eventuellt pris.
http://www.plusminusnoll.se/index.html

När jag jämfört priser på deras andra jackor tror jag inte att de hamnar så långt under haglöfs eller patagonia :)

Northstar säljer även Montaine. Jag har en primaloft jacka från dom som verkar helt okej men jag har inte hunnit använda den så mycket. Så kika på dom också om du ändå tittar på northstar.

Intressant, men dyrare än haglöfsen och patagonian om man letar reapriser en stund.

Vet du vad modellen heter i primaloft? Vilken köpte du och hur är Rabs passform?

Tack för alla svar! Det jag letar efter lite mer specifikt är väl en ganska minimalistisk jacka med 40-60g/m2 primaloft one, och en vikt gärna under 400g. Priset hoppades jag på under 1000, då det är runt där som Patagonia och Haglöfs-jackorna går på REA.

/cake

Rab generator. Den är utan huva. Min motsvarighet i dun är utan huva, halvkort i modellen och halvtajt.

Skickat från mobilen

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips