Letar efter tips på kanot.

Hej! Jag och min flickvän vill ut och utforska sveriges olika vattenvägar, speciellt runt Jönköping då det är där vi bor. Jag tycker att man får se mer orörd natur från vattnet än från t.ex en väg.

Vi är båda nybörjare och tar tacksamt emot tips på vilken kanot vi bör skaffa!
Kriterierna är:
  • Den måste rymma två personer plus packning för övernattning.
  • Den ska klara lite smalare åar och insjöar
  • Den ska helst kunna få plats i en lägenhet
Vi är mest sugna på en kanadesare men om det är omöjligt med våra kriterier så är vi öppna för andra förslag. Tack så jättemycket i förhand! :)

Går man till en kanotklubb och frågar brukar det snabb dyka upp ett dammigt exemplar som inte har luftats på år. Man behöver bara lite frågvishet.

go tur

Hej! Jag och min flickvän vill ut och utforska sveriges olika vattenvägar, speciellt runt Jönköping då det är där vi bor. Jag tycker att man får se mer orörd natur från vattnet än från t.ex en väg.

Kriterierna är:
Vi är mest sugna på en kanadesare men om det är omöjligt med våra kriterier så är vi öppna för andra förslag. Tack så jättemycket i förhand! :)

Låter som om en Klepper Aerius II skulle passa er. Kolla in min webbsida om dessa farkoster:

www.faltkajaksidan.se

Mats

Finns ju lite andra alternativ med ju om man ska paddla å och mindre vattendrg Alpacka har 2 mans packraft bla

Kriterierna är:

Jag har en Sportspal Kanadensare i aluminium som endast är 3,5 m lång och väger 15,5 kg. Har plats för 2 personer plus packning.

Jag har aldrig sett en mindre/kortare kanadensare med plats för två än den.

www.mountainmanoutdoors.com/radisson-12--pointed.html

Den får plats i en lägenhet men att få IN den i en lägenhet är nog svår ;) Menar du att ni vill ha en uppblåsbar eller ihopfällbar modell?

Senast ändrad:
Det är ett svårt val! En kanot i aluminium som den du visade Johan verkar väldigt tålig och bra, lätt att bara hoppa i och paddla, men om jag ska köpa en som inte är hopfällbar så vet jag inte riktigt vart jag ska förvara den.

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg