Letar efter ny torrdräkt

Ursuit MPS

har jag och är helt förträffligt nöjd med. Den är så tunn att den blir svalare än en tjockare modell. Tror dock bara den finns i svart.

Horisontkajak.se säljer den o den är lite specialsydd vid dragkedjan så den slutar inte under neoprenhalsen utan istället vid axeln ungefär, detta är för att neoprenen ska vara helt tät vid halsen då man simmar bröstsim med den. Det är alltså Horisontkajak som har sett till att dragkedjan får en annan infästning så beställer man från Ursuit så får man inte den varianten men väl från Horisontkajak (jag vet jag är övertydlig ibland, men bättre det så folk förstår:)

/Kjell

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
MPS är inte aktuell oavsett vilka lösningar man har för att få det tätt i halsen. Vill inte hålla på med att fippla med överdragskläder. Underställ och sen torrdräkt är det som gäller. Sen är dräkten av goretex så den faller ändå automatiskt bort.

Nu har jag provpaddlat och badat med min GUL Scapa och den höll tätt och rörligheten var bra. lite trångt i halsen med neopren, men det funkar. Det var första gången någonsin jag haft en torrdräkt så har inget annat att jämföra med.

Vet inte hur drt det brukar va men det var trögt att öppna dragkedjan sen efteråt, kanske måste man smörja med tuben som följde med.

Nu har jag provpaddlat och badat med min GUL Scapa och den höll tätt och rörligheten var bra. lite trångt i halsen med neopren, men det funkar. Det var första gången någonsin jag haft en torrdräkt så har inget annat att jämföra med.

Vet inte hur drt det brukar va men det var trögt att öppna dragkedjan sen efteråt, kanske måste man smörja med tuben som följde med.

Kommer säkerligen att kännas mindre trång senare. O sen kanske ev för otrång. Den behöver ju sitta åt rätt mkt för att hålla tätt. Kändes mig rätt kvävd de första gångerna i min torrdräkt.

Väntar m spänning på vad Henrik kommer fram till. Jag behöver också en ny!

Uppdatering:
Wetsuitoutlet är hjälpsamma, de har mätt armlängden på en Typhoon och en Palm. Typhoon är en tum längre. Inget svar från Typhoon ännu.

Väntar ett tag till innan jag bestämmer mig

jag ryggade lite tillbaka när jag läste "Fladen" och för det höga priset. Fladen associerar jag till Överskottsbolaget. Det märket har jag nog bara sett på ÖoB, bland fiskegrejer och sånt. Brukar va lågprissaker de säljer, men 9 995:– känns mycket pengar för det märket, men den kan ju vara bra ändå.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips