• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Letar efter frilufts- och klätterkompisar i Sthlm!

Kom till Sacomässan den 23-24/11

Hej! Kul att ni vill behålla friluftsintresset trots att ni blivit stadsbor. Trots att det finns en hel del bra ställen att uppleva friluftslivi Sthlm är det svårt att ta sig tid till det. Det är ju mkt annat som ska göras i storstadsmänniskans vardag..

Men gör som jag och börja en turistguide utbildning, ex den som jag går i Älvdalen. Tors den 23 och den 24 nov visar vi upp oss på sacomässan i Älvsjö. Om dit o kika vettja! Kanske dyker nya ideér upp. / Krille
 
Hahaha vad många Emmor vi börjat bli här, vi får nog ta på oss en namnbricka när vi ses :D
Är det någon som har något förslag på vad som vill göras?
 
Ja, 3 stycken, haha! Jag är med på det mesta, men en aktivitet där vi kan prata med varandra och lära känna varandra vore väl bra?
 
Låter som en bra idé..synd att det e nästan vinter, annars hade kajak eller nåt sånt vart ballt. Nu är det väl nästan inomhus som gäller?
 
ja alltså som frilufsare så tycker man ju att det inte finns något dåligt väder bara dåliga kläder *host host* Men när man ska lära känna varandra så är det nog lite roligare å ha det varmt å skönt så att man slipper tänka på det :)
Svårt att komma på någon vettig inomhus aktivitet efter som jag int är ifrån sthlm. Det enda jag kan komma på är klättring
 
EmmaK; sa:
Jag har aldrig klättrat.. Fast jag provar gärna, det är klart. Var, när, hur, pris, utrustning?

Samma här! Vore skojsigt! Nu har ju jag bott här hela mitt liv så jag borde ju veta... men *ehum* "ska bara kolla lite" på nätet först... :)

För övrigt funkar det vecka 45 (-efter- den sjunde) och även vecka 46 och även där efter klockan 15;00 som för... en av Emmorna :)
 
Dra ner till Klätterverket i Sickla och ta en grundkurs i topprepsklättring på ett par timmar tillsammans. Sen när vintern är till ända så är ni välkommna ner till Häggsta eller Danviksklippan för lite riktig klättring! :)

Om ni är intressarade av forspaddling så kör Strömstararna (www.kkss.se) träning både inomhus i bassäng under vintern samt utomhus året om.

Annars finns det ju gott om vandringsleder runt Stockholm.
 
det låter toppen :D jag har inte varit på nått ställe här i sthlm å klättrat men om det är nån som vet nått bra så är det väl bara till att boka in :D
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.