Mathew; sa:Synd att vårat tält blåste sönder vid Sylarna bara men det hindrade inte våran fortsatta färd mot Helags, Gåsen och Storulvån... Tur det finns nödstugor lägns vägen.
/Mattias
Alla på Utsidan lutar sig närmare
Vad var det för tält?
Jörgen
Mathew; sa:Synd att vårat tält blåste sönder vid Sylarna bara men det hindrade inte våran fortsatta färd mot Helags, Gåsen och Storulvån... Tur det finns nödstugor lägns vägen.
/Mattias
Mathew; sa:Det var ett gammal Fjällräven 80-tal. Fyrkantigt till botten och en pinne i mitten. Sämst mot vinden.
/Mattias
NUI; sa:Det borde vara ett Fjällräven Expedition. Kompisen hade ett sådant där ett pinnfäste blåste sönder i Kailavagge 1972. Mitt G66 höll naturligtvis
Det vore intressant att höra hur likartade tält (tänker främst på GoLite Hex) med färskare datum klarar sig i hårda vindar. Den som har något att säga i ämnet kan väl starta en ny tråd.
Jörgen
Jag gick också den vägen nu Lördagen den 27:e
Kom med tåget 09.33 till Enafors. Därifrån gick vi den leden upp över Snasahögarna, tog en topptur på Tväråklumpen och tältade innan Ulvåtjärn. Vidare mot Sylarna osv..
Kan bara hålla med om att det är en jättefin led, jättefint vattenfall och härlig stigning! Ganska tungt o brant men det är bara att ta det lugnt, utsikten är väldigt fin!! Finns blåbär längs stigen också
Synd att vårat tält blåste sönder vid Sylarna bara men det hindrade inte våran fortsatta färd mot Helags, Gåsen och Storulvån... Tur det finns nödstugor lägns vägen.
/Mattias
Att åka skidor uppför leden längs Silverfallet är nog extremt drygt.Den där vägen låter bra! Är det också möjligt tror ni att åka skidor på den? Som nybörjare? "Ganska tungt o brant"; är det kanske för tungt? Istället för att tälta villa jag sova i stugorna.
Att åka skidor uppför leden längs Silverfallet är nog extremt drygt.
Uppför låter det som sjukt tungt (=svettigt=dåligt) om man har minsta packning, dessutom liknar det inte skidåkning. Om det dessutom varnas för laviner så...Den där vägen låter bra! Är det också möjligt tror ni att åka skidor på den? Som nybörjare? "Ganska tungt o brant"; är det kanske för tungt? Istället för att tälta villa jag sova i stugorna.
/ Tessa