Led på Vårdberget?

Vad är det för bultad led som går på en av det väggar till höger? Den följer areten strax t.v. om leden "Krångel 6, 7m" och har 3 bultar. Kännde på den i helgen och den verkar vara hård, kanske 7+. I gammla stockholmsföraren så finns ungefär där, en A2 led som jag inte minns namnet på just nu. Är det samma led som på senare år blivit friad och bultad?

Är det den arête som går bara nån meter t v om Krångel (44)?

700px-V%C3%A5rdbergspanorama_med_leder.jpg

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Mellan Krångel och diedret går det två leder om jag inte missminner mig. "I was made for loving you", 7b+ är själva aréten och till höger går det någon 6c som jag inte kommer ihåg vad den heter.

rockåtta; sa:
Mellan Krångel och diedret går det två leder om jag inte missminner mig. "I was made for loving you", 7b+ är själva aréten och till höger går det någon 6c som jag inte kommer ihåg vad den heter.
Nice, tack för infon! Grymma moves på den leden, rekomenderas..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips