Låsbart nät för ryggsäck

Hejsan!

Såg för något år sedan att det fanns som låsbara nät man kunde sätta runt ryggsäcken för att slippa ovälkomna besök. Är det någon som vet om det fortfarande finns och vart man kan köpa dem?

/Laila

Tror att jag sett ett sådant på naturkompaniet här i Östersund. Senaste året i så fall... Du kan ju ringa och kolla med dem. En trevlig butik med trevlig personal är dte i alla fall.

/A

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Laila; sa:
Hejsan!

Såg för något år sedan att det fanns som låsbara nät man kunde sätta runt ryggsäcken för att slippa ovälkomna besök. Är det någon som vet om det fortfarande finns och vart man kan köpa dem?

/Laila

näten är säkert jättebra för att folk inte skall stjäla ryggan, men de fungerar inte så att du slipper att någon stjäl ur din utrustning, bara att de inte stjäler hela väskan i sig.

man kan fortfarande stjäla ur fickorna och öppna ryggan osv.
så allt som är mindre än nätet i sig kan man komma åt och det är en hel del.

så nätet är i mina ögon ganska så värdelöst.
jag har ett du kan få billigt om du fortfarande vill ha ett.

hade de gjort en påse så hade det fungerat bättre och då hade man kunnat göra det som en duffelbag modell.
speciellt om man gjort den i knivsäkert matrial.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips