Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad ska du med text till? Han har lätt dialekt att förstå för oss svenskar..
När ni fått upp ögonen för Lars Monsen kan ni även kolla på hans andar filmer:
Canada på tvers, På tur med lars monsen och Inga grenser.
Ja, det finns ju en minoritet här i Sverige som många inte tänker på - döva och hörselskadade. Och jag är en av dem. Därför behöver jag textning för att förstå vad Lars Monsen säger oavsett språk vare sig samiska, svenska, norska och även om han har lätt dialekt.
Ja, det finns ju en minoritet här i Sverige som många inte tänker på - döva och hörselskadade. Och jag är en av dem. Därför behöver jag textning för att förstå vad Lars Monsen säger oavsett språk vare sig samiska, svenska, norska och även om han har lätt dialekt.
Jag läste hans bok "Till fots genom Alaska" på semestern. Dock måste jag säga att jag inte blev imponerad av hans författaregenskaper. Jag blev liksom inte inspirerad, och kom liksom inte "in" i boken, som jag stundtals tyckte svaja i handlingen. Sanningen att säga så läste jag faktiskt inte ut den.
Jag förstår det mesta av Lars Monsens norska, men måste ändå ställa en allmän fråga.
Finns det böcker eller DVD av Monsen i svensk översättning eller med svensk textning?
Alltså inte bara den serie som går på svensk tv nu.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...