lång klättersäsong

Var ute och repsolade divaleden (en tradfemma) vid lilla berget i ågelsjön på förmiddagen idag. känns lite konstigt att man kan klippklättra den 23 december! lite besviken att det inte va jävligare faktiskt. runt nollan på termometern och jättebra friktion.

är det nån annan som lyckats hålla säsongen lång utan att aida eller yxa sig uppför?

Bilagor

• diva23dec.jpg
    diva23dec.jpg
    72.1 KB · Visningar: 252
Blir liiite avis men... när jag fick ditt mms om sagda aktivitet stod jag på skridsko på tunn is. Också trevligt. Men kul att säsongerna går ihop så här ändå! För några år sen klättrade jag Flaket i Ågelsjön i t-shirt, med start från isen. Detta på långfredan. Påskafton åkte jag skidor i Yxbacken iförd shorts. Det var på den tiden Östergötlands alper var nåt att ha...

God jul på dej!
Björn

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips