Laga spindelvävs-sprickor i gelcoat?

Men hallå eller....
Laga inte båten, det är garanti på fabrikationsfel!
Lämna tillbaka båten och fråga/kontrollera om andra av liknande modell är lika flexiga i skrovet.
Är de det Köp en annan båt.

Var artig naturligtvis.
Och om det behövs artig och bestämd.

A
 
Sprickor i gelcoat.

Hej, ta med kajaken till försäljningsstället och begär att de får göra en inspektion. Hävda att det är ett garantiåtagande från fabrik. Tyder på ett väldigt ojämnt laminat.

Dr Kajak / Göran Petersson
 

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Säger som många andra, du ska inte behöva laga det där! Var bestämd men artig och låt dom få en chans att göra det rätt utan påtryckningar. Förstår de inte vad som ska göras så se till att de förstår vad som måste göras för att behålla dig som kund.
 
Vill bara tacka för råden det har varit till hjälp, jag ska be att de inspekterar kajaken innan jag gör något.
 
Fick kajaken reklamerad utan problem. Får säga att jag tycker det var väldigt generöst att ta det på reklamation av tahe då det är svårt för mig att visa på ett det är ett produktionsfel och inte handhavandefel. Får en ny kajak som ska var mer förstärkt. Kul då företag anstränger sig lite extra för att få nöjda kunder. Tycker det är jobbigt att reklamera saker så tack för att ni uppmanade mig att kolla upp saken med försäljaren, känns ju väldigt skönt att slippa se dessa sprickor framöver.
 
Fick kajaken reklamerad utan problem. Får säga att jag tycker det var väldigt generöst att ta det på reklamation av tahe då det är svårt för mig att visa på ett det är ett produktionsfel och inte handhavandefel. Får en ny kajak som ska var mer förstärkt. Kul då företag anstränger sig lite extra för att få nöjda kunder. Tycker det är jobbigt att reklamera saker så tack för att ni uppmanade mig att kolla upp saken med försäljaren, känns ju väldigt skönt att slippa se dessa sprickor framöver.

Håller med om att det är jobbigt att "klaga". Men bra att det löser sig för dig. Men i detta fallet så är värdet större än resan och besväret.
/Gunnar
 
Väcker denna tråd

Väcker denna tråd. Svaren var mest att reklamera i tråden.

Vad har ni för tips. Spindelnät är ofta rätt stora och själva skadan liten. Det tar imot att slipa ned en stor yta för långa men smala sprickor. Det kommer garanterat bli en avvikande kulör på ytan efteråt.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips