Laga mat i tält!

Innertältet!!

Jomen, när jag lagar mat så brukar jag alltid knäppa loss innertältet för att få mer plats. Dessutom sitter jag inte innanför kokkärlet men utanför vid tältingången så att jag snabbt kan ta mig ut om olyckan skulle vara framme. Jag stänger inte yttertältet heller. Joannas lösning på ett skärmskydd har jag också använt. Mitt förra tält hade dessutom en takventil vilket Enan tyvärr saknar. Att kokkärlets värmeväxlare ökar koloxiden var dock en nyhet för mig. Konstigt att inte Primus varnar för det.

Konstigt att inte Primus varnar för det.

Har du verkligen läst allt i den medskickade materialet ???

Brukar stå att köket inte får användas inomhus eller inne i tält och/eller att det skall användas i mycket välventilerad miljö - däremot står det sällan varför och de flesta tänker nog snarare att brandfaran motiverar texten men egentligen avser risken för kolmonoxidförgiftning.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Var in på Primus hemsida och kollade bruksanvisningen för några ETA-kök: Endast för utomhusbruk stod det med feta bokstäver.

Dock finns det väl risk att en del människor får för sig att ett tält räknas som utomhus, så de borde väl vara lite tydligare.

Sitta ute!

Jaha då blir det väl att sitta ute och laga mat även om det regnar. Paraply får det bli, det kan väl i alla fall inte vara farligt. På låglandsleder kan man väl sitta i vindskydd och ha köket utanför.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips