Lätta sandaler

Vad: i detta fallet en kortform av vadning, att vada (att överkorsa ett vattendrag utan simmning) men även för vadställe (plats där vattendrag kan överkorsas utan simmning). Medför ofta blöta och kalla ben och en försvarlig mängd halkande och svärjande. Vid högt vattenstånd eller svårvadat vattendrag kan det medföra total dyngsurhet, kallsupar, multipla benbrott och annat i samma stil. Undviks med hjälp av vadarstövlar, spänger, broar, båtar och helikoptrar.

;)

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Sarvi; sa:
Vad: i detta fallet en kortform av vadning, att vada (att överkorsa ett vattendrag utan simmning) men även för vadställe (plats där vattendrag kan överkorsas utan simmning). Medför ofta blöta och kalla ben och en försvarlig mängd halkande och svärjande. Vid högt vattenstånd eller svårvadat vattendrag kan det medföra total dyngsurhet, kallsupar, multipla benbrott och annat i samma stil. Undviks med hjälp av vadarstövlar, spänger, broar, båtar och helikoptrar.

;)

Aha, ett tredje vad!

Jag brukar iofs vada i mina kängor, tidigare använde jag gympadojor, som är varmare att vada i än sandaler.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips