Lätt ryggsäck

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
har testat en liknande säck som båda dessa. Den var helt urusel vad gällde bärkomfort. Kändes som 15kg på ryggen när det inte ens var 5... Då hade den ändå bredare axelremmar än de båda som visas i tråden. Antar att det är den totala bristen på stadga i säcken som gör att det blir obekvämt för ryggen. Tror North Face har gjort en sån här plånboksvariant också. Kanske är bättre, vad vet jag.

Hm. Bärkomfort och bärkomfort. Målgruppen är väl ändå impulsshoppande turister som hellre bär de nya reafynden på ryggen än i en plastpåse hem till hotellet... Det skulle i alla fall JAG ha haft en sådan ryggsäck till. Och jag funderar allvarligt på att skaffa en inför Londonresan.

det var lite det jag menade med mitt inlägg. Denna typ av säck ska man inte köpa om man vill ha en lätt ryggsäck. Man ska köpa den för att kunna plocka fram den för någon slags enstaka situation som egentligen inte kräver så mycket av den. Jag skulle kunna tänka mig ha den med mig på i dagsturer vår/höst utan packning, när man frampå dan inte vill vära förstärkningsplaggen i handen. Eller som sagt om man impulsshoppar eller nått sånt. Men få saker man inte orkar bära i en vanlig kasse i handen kommer gå att ha på tyggen i en sån där säck..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips