Lätt packbar ryggsäck

Hittade ett annat alternativ: http://www.friluft.se/product_info.php?manufacturers_id=88&products_id=3148

Dyrt som kvicksilver, och jag behöver hitta på något slags skydd så att inte nätet repar sönder motorcykeln. Dessutom vet jag inte måtten på den, än.

Så jag mailade dem och frågade om måtten. Har inte fått något svar, men produkten är borttagen från deras sida... Tillverkaren, PacSafe, verkar ha slutat med den produkten. Hoppas den engelska butiken jag hittade har några kvar!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Beställde en Exos 48 nu. Så kan jag mäta själv exakt hur stor den är när den kommer :) Och även, ännu viktigare, kolla hur den passar på mig!

Jag beställde alltså Exos 48 M. Största omkretsen är precis nere vid botten av ryggsäcken. Där är den 73 cm. Höjden är som mest 61 cm, det är längst ut vid sidorna.

Fick den väldigt kompakt packad
bkYVNGIl.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips