Lätt - men bra - 60-liters-säck

Kanske det du var inne på. Topplocket är löst/"flytande". Man kan släppa på remmarna för det och lasta säkert 5 liter ovanför huvudsäckens överkant i det grövre materialet & under topplocket m.h.a snölåset i ett lättare material som är ganska väl tilltaget. Eller så menar de att topplocket i sig rymmer 5 liter. Jo du kan spänna fast liggunderlag m.m. externt på en Crux utan problem.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har aldrig sett några crux säckar i tokholm, däremot i köpenhamn, finns det överhuvudtaget en agentur i sverige för dom?

/m

Säljs ej i Sverige

Vad jag vet, så säljs inte Crux-säckar i Sverige. Jag har haft koll på Crux 70 förut men det blev en vanlig ryggsäck. Är det någon som kan ta bild på bärsystemet och på höftbältet? Det vore intressant att se bilder på Crux ute på fältet, än bara en produktbild.

dave1; sa:
Ingen som testat granite gear nimbus ozone? Jag funderar på att beställa en på vinst och förlust. 62 l, 1,36 kg

http://www.moontrail.com/granitegear-nimbusozone.php
Nej, men jag har en GraniteGear Vapor Trail som jag också är mycket nöjd med.
För turer på mer än några dagar så använder jag alltså någon av följande ryggsäckar:

- GraniteGear Vapor Trail
- Crux A70

För kortisar så kör jag med min 25-liters KIMMLite... :)

Jag har en Haglöfs LIM 35 också men den suger ju gigantiska elefantballar! Den är tyngre och mycket sladdrigare än min Vapor Trail som rymmer nästan 25l mer...

Jag håller på och försöker få en uppfattning om Saccis 55a, knappt kilot. Har sällan haft mer än 12 kg med mig men så långt är den en positiv upplevelse.
Nu när tiden för skjortmarscher närmar sig hoppas jag få grepp on dess förmåga där med, men så här långt är jag mer positiv än tveksam till den.
Jo höftbältet ser ut som ett skämt, säcken är baserad på att innehållet skall hålla upp den, men med måttliga vikter i den har det hitintills inte varit några problem alls. Som mest har jag haft ca 16kg med mig i den.
I locket ett stort fack, snölås ca 7 liter, inne i säcken ett stort fack på ryggsidan, på höftbältet två sidofickor. Extraremmar med i paketet. Den verkar hålla.

haskell; sa:
För turer på mer än några dagar så använder jag alltså någon av följande ryggsäckar:

- GraniteGear Vapor Trail
- Crux A70

Hur tungt packar du dessa säckar? Hur många dagar är du ute? Har du med dig allt eller tankar du längs vägen?

undrar trådstartaren HåkanF

Haha, typiskt

MAJJEN; sa:
...som måste slita sitt hår över detta klockrena exempel på en typisk utsidan-tråd: drygt trettio inlägg på tre sidor och inte en käft som har använt ryggorna - vilket vederbörande explicit efterfrågade i startinlägget! ;)

As you were, gentlemen. :)

avslutad210712

Gäst
Re: Haha, typiskt

Sarvi; sa:
MAJJEN; sa:
...som måste slita sitt hår över detta klockrena exempel på en typisk utsidan-tråd: drygt trettio inlägg på tre sidor och inte en käft som har använt ryggorna - vilket vederbörande explicit efterfrågade i startinlägget! ;)

As you were, gentlemen. :)

Nu är du elak :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips