Lätt hundvattenskål som är hopfällbar

Kollade runt lite och bli egentligen inte nöjd med ngn. Ruffwears olika är fina men dyra och onödigt tungt. Ville ha ngt som Sea to Summets ultra sill kitchen sink men den finns bara i 10l variant då den väger kring 45g. Hade varit skoj om de skulle göra en 1l variant av den.

Kom på idén att göra en egen skål nu. Tog en soppåse och "smältströk" den med strykjärnet till rätt form.
Rätt enkelt egentligen och det sköna är att skålen på bilden väger 11g samt kan vikas helt platt. Lite över 400ml få plats i just denna och min hund godkände den :)

Bilagor

• _K__6084.jpg
    _K__6084.jpg
    42.9 KB · Visningar: 385
Den här köpte jag nyss i halvlitersvarianten hos min lokala djurbutik för 59:- http://srv268.bluerange.se/se/hund/skalar-matbarer/plast/collapsible-bowls/

Har ingen våg men det känns inte som att den väger 150 gram direkt iaf och den känns stadig då ramen är hårdplast. Lite skrymmande dock med 25x19x25cm hopfälld. De hade den mindre varianten också som är mycket kompaktare.

Har använt tygskål tidigare men den tyckte jag var mycket svårare att diska och lättare att komma åt för hundarna att spilla ut om den används som vattenskål.

Jag har aldrig haft någon speciell skål till hundarna. Dom har ätit och druckit ur en kastrull.
Om vätskebehovet är stort under dagen använder jag en 0,5l PET med snabbkork som dom dricker ur.

Inte ihopfällbar men lätt och odödlig. Skålen som frusen Findus portionssoppa säljs i.
Har sparat ett gäng och lägger man hundmaten i dom i packningen så tar det ingen extra plats.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips