Länets högsta topp

Varför inte skapa en tråd om var läns högsta topp/punkt, skulle ju kunna bli ett rolig upplägg för planering av en kommande dagsutflykt. :)

Själv bor jag i Västmanlands län och där ligger högsta punkten 331m på Timmeråsarna nord-väst om Skinskatteberg.

Det är en ganska kort promenad från närmsta farbara väg och punkten är markerad med ett nedslaget järnrör i marken och ett litet röse.
Med tanke på stigen dit så var platsen inte särskilt välbesökt när jag var där för några år sedan.




1.gif
 

Bilagor

  • 1.gif
    1.gif
    449 KB · Visningar: 136
Senast ändrad:
Varför inte skapa en tråd om var läns högsta topp/punkt, skulle ju kunna bli ett rolig upplägg för planering av en kommande dagsutflykt. :)

Själv bor jag i Västmanlands län och där ligger högsta punkten 331m på Timmeråsarna nord-väst om Skinskatteberg.

Det är en ganska kort promenad från närmsta farbara väg och punkten är markerad med ett nedslaget järnrör i marken och ett litet röse.
Med tanke på stigen dit så var platsen inte särskilt välbesökt när jag var där för några år sedan.




Visa bilaga 33291

Varför inte döpa om den till din kommuns högsta topp? I så fall kan jag nämna Kalix kommuns högsta topp.
 
Om/när man kan resa i Europa så kan man följa efter Emma som gjort Europas högsta toppar, finns även som läsvärd bok:
En "seven summits light" :)

/Patrik, som samlat några av dessa
 
Vår familj har bestigit Upplands högsta kulle några gånger. Första gången var min son ett år och nio månader. Han tyckte att det var lite jobbigt när vi lämnade kärran i bilen. Det ser faktiskt ut som en liten stenbumling och man har en viss utsikt en liten bit ner i skogen, även om den inte är direkt svindlande.

Vi har gått upp på andra landskaps högsta toppar också, men det här handlade väl om vårt eget, och har man bara 118 meter att klättra så är det så.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.