Lämplig plastpåse (eller annat) som fuktspärr i pjäxor?

Tänkte ta mig en skidtur i mars. Förut hade Systembolaget en tjock plastpåse i god kvalitet att använda i kängorna, men den är ju på gott och ont borta. Någon som har ngt annat tips?

Använder systembolagets "nya" och den fungerar "tillräckligt" bra för ändamålet. Dessutom upplever jag att den formar sig bättre, tar mindre plats och känns mindre.

Ett dyrare alternativ är sealskinz strumpor, där är plastpåsen inbyggd i strumpan.

Jag köpte på mej ett tjog systembolagspåsar för länge sedan och har inte slitit ut alla ännu, men är inte beredd att sälja vidare , de är bra till både fotpåsar och lunchmatpåse.

/Patrik

Påsar efter storpack av frysta grönsaker och bär är riktigt sega och slittåliga. Jag använder dem både till skridskor och vandring. Samt till att packa egentorkad mat i, som ju ofta kan ha lite vassa smådelar, och de har aldrig svikit mig.
Nu har jag i o f s skostorlek max 37, så osäkert om de passar stora fötter. Man får koma ihåg att klippa upp dem på den breda sidan, när man ska använda innehållet :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips